2013. február 26., kedd

Budapest rejtett gyöngyszemei - Magyarok Nagyasszonya templom

Ezen a hétvégén a XV. kerületben jártunk. Elsőre igazából nem is tudtam, lesz-e fotótéma, vagy sem - de érdemes kimozdulni még ha hideg van akkor is, jó a friss levegő. Még a buszból láttam meg ezt a templomot, mindjárt úgy is döntöttem, hogy no ezt megnézzük, a Széchényi téren leszállunk. Még van egy kis hó, akár jól is mutathat a fotókon...


Tény, hogy idáig ennél szebb katolikus épületet még nem láttam. Nem is mertem hinni a szememnek: már régóta szerettem volna egy ilyen gigantikus épületet lefotózni és most itt van. Nem is kellett több, haverom bánatára azonnal munkához láttam és elkezdtem fotókat készíteni róla.
A templomot szintén a Monarchiában, 1896-1909 között építtette Balassa Ernő. Egy akkor még önálló településen, Rákospalotán húzták fel, neoromán stílusban. 70 m magas.  
A templomról bővebben itt olvashat a kedves olvasóm.

Így nézett ki a templom 1900-ban (forrás: innen)
A templom belseje

Kerítés...
Nyomokban még látni havat...
Nehéz az egészet egy fotóba befogni....
Sose gondoltam, hogy egyszer ilyet is fotózom...
Gondos kezek munkája...
Bizony jól jön a világítás, ha sötét van...
Jézus Krisztus dicsőségére
 



Mindent összevetve megérte kimenni ebbe a kerületbe és sose gondolná az ember, hogy mindig érheti meglepetés és nagyon szép látvány, bárhová is menjen. Aki kíváncsi erre a templomra bátran nézze meg nagyon szép mind belülről, mind kívülről - egy igazi gyöngyszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése