2014. február 23., vasárnap

Vízparton pirkadat előtt és után...

Ha valaki átélte már egyszer a napfelkeltét - akkor ezt az érzést újra és újra átakarja élni szerintem. Legalább
is én így vagyok vele. Most hétvégén is megérkeztünk Balatonra, a télhez képest enyhe időben, napsütésben. Egyre nőtt bennem az elhatározás, hogy reggel hajnalban felkelek és kimegyek kedvenc helyemre.És mivel tél van lehetnek tiszta idő esetén olyan fények, amik nyáron mondjuk nincsenek. Már este bennem volt a mehetnék, amikor felnéztem az égre és láttam, hogy telihold van. Előző nap felmértem a terepet, hogy senki sincs ott, várhatólag hajnalok hajnalán is így lesz ez...

Reggel az ébresztő megszólalása előtt kipattantam az ágyból és amilyen gyorsan csak lehetett elkészültem. Összekészítettem a kellékeket (fényképezőgép, elemlámpa, minimális téli ruházat) és elindultam.

Az egyik dolog, amiért érdemes a Balatonnál korán kelni az a napfelkelte élménye. A reggeli csend, a nyugalom ami a természet ébredésekor a levegőben van különleges érzés.

Mint ahogy azt a képek is bizonyítják könnyű összekeverni a napfelkeltét a naplementével. Sokszor csak a fotós elmondásából és a kép dátumából lehet következtetni.

Már ébredezett a természet, ahogy haladtam lefelé. Már messziről látszott, hogy nem semmi fények lesznek a vízparton. A madarak énekeltek,  mintha tavasz lenne. Egy bokorra először azt hittem, hogy vaddisznó, az erdőben az avarban mocorgás hallatszott - rigók keresgéltek élelmet. Az már tegnap látszott, hogy nem éhesek, hiába raktam az etetőbe ennivalót - egy madár se nézett arra, talán csak egy kékcinege.

Mikor leértem végre tátva maradt a szám, annyira szép látvány fogadott...







 







 



Nekem a szombat egy ledolgozott hét után sokszor arról szól (persze ha van rá időm és lehetőségem), hogy kimegyek a természetbe és gyönyörködöm benne. Nagy szerencse volt, hogy most itt lehettem, főleg februárban. Ilyenkor az állatok se félnek még az embertől annyira, bátrabban előmerészkednek. Bár most a szokásos úszás elmaradt, de júliusban ismét lejövök ide már csak a látványért is... Igaz, akkor már valószínű nem egyedül leszek.

Pár kép nappal is készült:













A vízparti élményről slideshow is készült:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése