2014. április 8., kedd

Fundoklia-völgy

Érd-parkváros egyik legszebb részéhez érkeztem, amikor megláttam ezt a völgyet. Első ránézésre nem is gondoltam volna, hogy ennyi látni való lesz, de ahogy haladtam egyre inkább lefelé úgy éreztem, mintha egy mesebeli világba érkeztem volna. Nem messze tőlem még az autópálya zaját hallottam, de nem érdekelt és haladtam egyre lejjebb és lejjebb.


Mint ahogy utánaolvastam - ez a völgy az M7-es autópályától északra 1962 végén a völgyfő közelében véletlenül bukkant felszínre az érdi paleolitikus telep", mely a "mounstérien" műveltség, tágabb értelemben a neandervölgyi ember kultúrájának világhírű magyarországi lelőhelye.


A Fundoklia-völgyben és környékén mintegy 25 védett növényfaj fordul elő és több védett gyíkfajnak és cickányfélének nyújt menedéket, de az erdei sikló is előfordul.

A terület 1999 tavaszán helyi védettséget kapott. (Forrás: Wikipédia)
És valóban - rengeteg növényféle van lent - csak úgy kapkodtam a fejem, szajkók kergetőztek és mintha közben velem is játszadoztak volna egy kicsit, hogy figyeljek rájuk, de valahogy jobban lekötöttek a virágok, makrótémák.


Ha valaki szeretne egy tartalmasat kirándulni, bátran ajánlom ezt a helyet. Abban biztos vagyok, hogy ide is visszatérek még.


Fogjunk neki hát - és járjuk körbe ezt a mesebeli helyet!


e
Természetvédelmi terület, a táblák messziről hirdették..
A tavasz legszebb pillanatai...
Lefelé vigyázva és kapaszkodva...
Rügyek és virágzás...
Egyszerűen nagyszerű...
Az élet még az autópályához közel is utat tör magának....
Hófehér mesevilág...
Már csak ezért megérte kimozdulni...
Séta közben néztem fel, le, jobbra, balra...
 

Szépen virágzik a sárga virág...
Itt a nap pont jól sütött rá a virágra, lefotóztam...
 


Moha és csiga, nekem nagyon hálás téma...
Zöld a zöldben...
 



Barna lepke napozott, öröm volt nézni...
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése