2014. május 31., szombat

Egy sírkert madárvilága

A Fiumei úti sírkertbe idáig mindig csak ősszel látogattam ki, mert akkor annyira változatos színvilága van, hogy már csak maga a látvány megér egy sétát. Erről meg is győződhetnek az egy ősz a sírkertben című bejegyzésemnél. Most viszont egyik barátom javaslatára a madárvilág felderítése került előtérbe. Legnagyobb meglepetésemre nem csalódtam, egy séta alkalmával vagy 8-10 különböző fajt figyelhettem meg. Miközben sasoltam a környezetet egyre inkább úgy éreztem, hogy nem fogom megunni ezt a helyet, többször vissza fogok még ide jönni, az biztos...



Minden évszakban szeretem ezt a helyet...
Egy fekete rigót vettem észre...
Ő is észrevett, lassan távozott
Próbálgattam mit tud a Tamron...
Mély meghajlással...
Nem is gondolná az ember, hogy egy sírkertben készült...
Seregély dolgozott a fán...
Nagy fakopáncs hím dolgozott

Bizony, ott kicsinyek lehetnek az odúban!
Béke és nyugalom...
Érdeklődve nézegetett lefelé...

Csigák tánca...
Vagy éppen mást csinálnak?
Majd szép lassan továbbálltak...

Már lassan kezdtem úgy vélni, hogy elég a mai sétából és nem látok már más fajt, erre zöld küllő hangjára lettem figyelmes a távolból. Megpróbáltam betájolni merről jöhet, erre az egyik fatörzsön észre is vettem, utána pedig egyből az odút is. Távolról a párja válaszolgatott jellegzetes jelzésére. Ő is észrevett engem, egyből óvatosabb is lett. Ismét a szokásos taktikát használtam: messzebb mentem, hogy ne zavarjam őket az egyik padra és onnan figyeltem. Ahogy az objektív keresőjét a madárra fókuszáltam az egyik fán meglepődve vettem észre, hogy mókus és a zöld küllő kergetőzik egy darabig egymással, játszadoztak talán. Utána sikeresen követtem a szememmel, hogy merre is repült...

Zöld küllőt vettem észre
A fűben keresgélt...
Jól mutat a virágokkal együtt...
És gyönyörűek a színei...
Ő is ott kíváncsiskodott a közelben...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése