2014. július 17., csütörtök

Nikon D5200 - Törölt fotók visszaállítása

Most egy rendhagyó - de remélhetőleg sokak számára hasznos cikk következik, ami arról szól, hogyan állítsuk vissza törölt fájlainkat a fényképezőgépünkről, ha már meggondolatlanul letöröltük őket, vagy leformáztuk a kártyát felelőtlen módon. Azért többször gondoljuk át az alábbi cselekedetet:



Én például úgy jártam, hogy úgy gondoltam a képek feltöltéséhez elég a fényképezőgép  feltöltöttsége és elkezdtem áttölteni a fotókat. Közben otthagytam a számítógépet, hadd csinálja. Mire visszamentem úgy tűnt, befejezte tevékenységét, lecsatlakoztattam az eszközt. Azonnal nem is vettem észre, hogy bizony nem minden kép van meg, hanem akkor, amikor már szerkesztettem őket. Viszont időközben a kártyáról már leradíroztam mindent. Na ekkor izzadtam le egy kicsit... Most mit tegyek? Nem baj, itt van a Gugi - a barátom, mit ajánl. Persze azonnal rengeteg program kínálta magát, hogy ingyenes, próbáljam ki, tutira orvosolja a problémát. No igen, de miután telepítés sikeres volt - rögtön jelezte, hogy csakis fizetés ellenében hajlandó megtenni azt, amiért felraktam. Hogy csak néhány azonnal megoldást ajánlót soroljak fel: Asoftech Photo Recovery, Icare Data Recovery Free, CardRecovery, EaseUs Data Recovery Wizard 7.3 és még lehetne folytatni a sort.No és persze a fényképezőgépet nem is vették észre.
Kicsit alaposabban utánaolvastam a fórumokban, mit mondanak. A legtöbb helyen azt tanácsolták, hogy vegyek egy kártyaleolvasót, azzal tutira sikerülni fog. No másnap első utam egy ilyen boltba vezetett, azonnal vettem is egyet (a szükség nagy úr!).



Hazaértem memóriakártya ki a fényképezőgépből, be a kártyaleolvasóba. Az úgymond ingyenes programok nem segítettek most sem, ha már a helyreállításra került sor, akkor rögtön megjelent a "fizess" gomb most is. Na erre ismét belevetettem magam az internet rejtelmeibe és keresgéltem, kell lennie teljesen free verziónak is.  És meglett a megoldás: Kickass undelete
Nyílt forráskódú, szabadon használható szoftver és még működik is. Amikor észrevette a leolvasóban a kártyát és megjelentek a képeim, amiket letöröltem, már nyert ügy volt. Ismét okosabb lettem, de persze csak egy kicsit. A jó pap is holtig tanul, nem igaz?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése