2015. október 31., szombat

Az őszi lagúna és találkozásom a Jégmadárral

Ezen a hétvégén egyik kedves barátom és családja meghívott egy fantasztikus utazásra és megismerhettem a lagúnát, amiről sokat olvashattam. Igen romantikus hely, ősszel gyönyörű és jégmadárral is lehet találkozni útközben.... Úgyhogy irány a csónakba szállás, a víz, a madarak és a barátok. Természetesen ez a reggel is viszonylag korán, 7 órai indulással kezdődött és csodaszép, napsütéses őszi idővel, ami a sok eső után már jól esett mindenkinek....


A lagúna bejárata

De ne szaladjunk előre. Aki ismer, tudja hogy nálam azért a csónakba szállás nem egyszerű dolog és budapesti gyerek révén, "szárazföldi patkány" is vagyok, így meg kellett szokni, hogy elhagytam a partot. Persze a csodás táj és hogy vízen fotózhatok madarakat élménye hamar elfelejtette ezt az érzést... 

A túlpart, őszi színekkel
A csónakok látványa sosem hagy hidegen...
Az indulás előtt, még egy fotó...
Melyikhez kössünk ki?

Ezután mentünk egy kört és ekkor ismertem meg a már sokszor említett lagúnát. Ha valaki életében először látja, szerintem a hangulata, szépsége miatt egyből megszereti ezt a helyet..... Előtte mentünk egy kicsit a nyílt vízen, majd be a sűrűjébe...


Hajóvonták találkozása tilos....
Messziről figyelt a Kormorán, sajnos lehetett volna jobb fotó is belőle...
Mindenhol víz és egy kis köd is társult hozzá...
Szembe forgalom is van, de megoldottuk a problémát...
A Jégmadár is erre jár....
A vezetéket direkt nem szedtem ki, tetszett, ahogy az áramot  vezetik itt, nem semmi lehetett annak idején megoldani...
És biztosan haladtunk előre....
Kikötő
Szárcsa keresgélt a vízen
Mert ő mindig aranyos...
Mindig is szerettem a csónakos képeket...

Miközben a telken voltunk és dolgoztunk - festés, falevél összegyűjtés, kerti munkálatok - többször kisétáltam a közeli kikötőben. Mesélték, hogy gyakran látni Jégmadarat. Nem is gondoltam, hogy olyan szerencsém lesz, hogy kimegyek és a második alkalommal már meg is látom. Először alig mertem hinni a szememnek....


Jégmadarak halászat közben
Először alig tértem magamhoz, ráadásul igyekeztem "láthatatlanul" közeledni hozzájuk, mert nem voltak annyira messze tőlem. Nem vettek mindjárt észre, mert a halakkal voltak elfoglalva, látszott, hogy a vizet figyelik. Az egy lépés (nesztelen), egy fotó technikát alkalmaztam és úgy próbáltam közeledni feléjük. Párat sikerült is csinálni és amikor észrevettek egy másodperc alatt elrepültek...

Éles szemével figyelte, ahogy jövök...
Vajon ki vett észre?
És egy távolabbi kép is...
Egy kis béka is arrébb ugrott, miközben a Jégmadarat lestem...

A nap vége felé még mentünk egy kicsit a tavon, tesztelve a csónakot, no meg mennyire bírom a vizet :-) De szerencsére megfeleltem és készült egy-két tájfotó is....


Visszaértünk a partra, már esti szép fényekben...
Mert szépek a hattyúk...
A naplemente sem maradt el...
Tényleg egy igazi kikapcsolódás volt ez a nap kerti munkával, csónakozással, evezéssel és persze fotózással. Este természetesen fájt mindenem, de a víz, a lagúna a csupa zöld teljesen kikapcsolt.... Még egyszer köszönöm barátaimnak a meghívást!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése