2016. január 5., kedd

Évnyitó kalandtúra a Kána horgásztón

Már nem először kirándultam erre - egyszer már horgásztunk is itt. Most a -6 fokos hőmérséklet ellenére egyik kedves barátommal kimozdultunk, hiányzott a friss levegő, no meg persze a fotózás is. Már lencsevégre kaptunk itt ritkaságokat - számítottam rá, hogy lesz talán csörgőréce, szürke gém, vízityúk, vörös vércse, tőkés récék... Reménykedtem benne, hogy picit be lesz fagyva a tó és lehet majd szép téli képeket is készíteni.
Hát most sem csalódtam :-)


Vörös vércse a hóban...

A Kána-tóról annyit érdemes tudni, hogy Budapesten a 11 és 22 kerület határán fekszik, zöld övezet veszi teljesen körbe - így a horgászni vágyóknak, ott lakóknak is teljes nyugalmat biztosít. A tó 2005-ben létesült, területe 3 hektár. Madárvilága igen változatos - sokszor figyelhetünk meg ragadozókat is.
Többször jártuk körbe most is. Első alkalommal még nem esett a hó, a hideg viszont minden erőnket megpróbálta. Ennek ellenére így is sok szépet láthattunk - az itt-ott eldobott szemét ellenére is. Elsőre a jégvilágot figyeltem meg, amit most pár fotóval mutatok be kedves Olvasóimnak.

Jéggé dermedve
Jégcseppek
Vigyázat, csúszós lépcső!
A természet a szobrász...
Nem merném kézbe fogni, így is fáztam...
Érintetlen világ...
Egy tőkés réce tojó kíváncsiskodott, mit keresek ott..
Teljesen ledermedve...
A jégvilág felderítése után a madarakat kezdtük el figyelni. Egyre hidegebb lett - vagy csak nekünk tűnt úgy?


Szürke gém táborozott le, valószínűleg táplálékot keresett..
Ázott is volt, a víz is hideg...
Vízityúkok kerestek táplálékot
Havazni kezdett, először csendesen, majd egyre jobban...

Tőkés réce hím nézte, hogy megjött végre az idei hó...
Jégrevü
Folyton keresgél....
Némi táplálék reményében jelent meg...
Őt a havazás nem zavarta...
Szürke gém az egyik fáról figyelt...
Vörös vércsét vettünk észre az egyik lámpán...
A ragadozó madár észrevétele után természetesen őt követtem. Hamar rájöttem, melyik a megfigyelő helye, honnan lesi a leendő zsákmányt. Egyik pillanatban pont láttam, ahogy karmaival megragadja és az egyik ilyen kedvenc helyén szépen elfogyasztja. Annyira gyorsan kapta el, hogy csak szabad szemmel láttam, az objektívet fel sem tudtam addig emelni. No majd legközelebb. Így is egy élmény volt. Még egy pár fotót engedett magáról készíteni. Most is az egy lépés, egy fotó elvét alkalmaztam becserkészésnél.


Itt azonnal nem vette észre, hogy közeledek felé...
Már messziről észrevett...
Itt volt az utolsó alkalom, továbbrepült...
Itt is körülnézett, hátha van valami táplálék a hótakaróban...
A vörös vércse már messze volt, amikor egyre jobban és jobban havazott. Örültem neki nagyon, mint egy kisgyerek. Túracipőm jól bírta, élvezettel mentem a frissen leesett ropogó hóban, mit sem törődve már a csontig hatoló hideggel. Közben pár havas fotó, tájfotó is készült...
 
Havas fenyőfa...
Télen is szép látvány....
Egyre jobban esett...
Kána tó téli világa
Vigyázni kellett a fényképezőgépre...
Havas világ...
Ő csak kapirgál és kapirgál...

Első téli tájképek...

Vacogva, jéggé dermedve, kockára fagyva sétáltunk visszafelé a busz megállóhoz. A fényképezőgépet a ráeső hótól le kellett tisztítani, az objektíveket hasonlóképp, hogy ne ázzanak be. Megérte ez a több óra séta - otthon már egy forró fürdés és tea mellett erre gondoltam.   

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 megjegyzés:

  1. Nem ismertem eddig ezt a kis tavat, egész jó kis madármozgás volt a lakott terület ellenére. Egyszer majd elmegyek megnézni. Köszönöm, hogy megmutattad.

    VálaszTörlés
  2. Tényleg érdemes, én is visszafogok még menni. Szerencsésebb helyzetben még több madárfajra van esély, nekem most ennyi jutott, a hóesés no meg a hideg hazazavart minket. Nagyon szívesen, örülök, hogy újat mutattam :-)

    VálaszTörlés
  3. Itt tavasszal is mozgalmas lehet az élet, amikor megkezdődik a madarak udvarlási időszaka. Köszönöm a szép fotókat, és az élményeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ide érdemes mindig kimenni, körülnézni. Jó, hogy nem mindig kell messzire menni, hogy komolyabb madarakat is láthasson az ember. Köszönöm szépen!

      Törlés