2016. február 28., vasárnap

A Szajkó és a jég...

Mostanában a fene se tudja milyen időjárás van - tél vagy tavasz, kicsit olyan évszakok harcának tűnik a február. Éjjel még mínuszok vannak, nappal viszont, ha szerencsénk van napsütés és meleg, nyílnak a tavaszi virágok. Most is jó idő volt, amikor kimentem az itatós madárleshez - ahol már jó két hete nem voltam. Sejtettem, hogy lesz egy kis munkálkodás is, viszont azt meglepődve tapasztaltam, hogy a víz teljesen be van fagyva. 
No nem kellett más - elkezdtem pár fotó elkészítése után feltörni, hogy ha jön valamelyik tollas barátom, akkor inni tudjon belőle. A dekorációt valószínűleg az egyik nagy széllökés helyezte a vízbe és teljesen befedte a nagyon hűs víz. Közben hallottam, hogy  a közelbe sok madár lehet - süvöltők, zöldikék is daloltak, de érdekes ők ritkán jönnek le a leshez. Persze azért aznap is volt önként jelentkező fotóalany :-)

Hamar megjelent kíváncsiskodni...

Ő valószínűleg messziről figyelhette, miben ügyeskedem, mert ahogy bementem a leskunyhóba kb. 5 perc után meg is jelent a semmiből (persze jól bevált trükk, ilyenkor mindig hangosabban zörgök, figyeljenek fel rá - ez sokszor sikerrel is jár). Neki nem probléma a csúszós fólián mászkálni, könnyen megtartja magát erős karmaival. És természetesen hamar kiszúrta a táplálékot is amit oda készítettem, de a vízből is ivott egy keveset...


Hamar megjelent, 5 percet sem kellett várnom rá...
Nagyon érdekelte, mi van ott lent...
Gondolkodott, maradjon-e még, vagy amilyen gyorsan jött úgyis távozzon?
Megint megfordult, végre portré is készülhetett róla...
A fólia neki nem okoz gondot, mint múltkor a kék cinegének
A kedvenc eledelét is megtalálta...
Megérte feltörni a jeget, ivott a vízből... Tudom, a dekoráción még javítani kell....

Majd amilyen gyorsan jött, olyan hirtelen távozott is... Én régóta szeretem ezt a madarat és gyakran megjelenik (főleg, ha egyedül vagyok). Szépek a színei és a hangjával bizony sokszor meg tud zavarni, mert azt hiszem komolyabb ragadozó madáré...

Készült pár fotó a zimankós vízről is:

Teljesen dermesztő környezet...
Ezzel még vágni is lehetne
Tükröződés
Fogságban...
Lassan olvadozik...
Megjelent az első légy is...
 Egy "jégkockát" a kávéba?

Pár látogató még volt, míg ott voltam - de nem volt olyan nagy pörgés, mint legutóbb. Azzal számoltam, hogy másnap is ki tudok menni - de az időjárás közbeszólt. Persze azért így sincs panasz!

Csuszka örök vendég :-)
Sokszor őrülten veszélyes is...
És a kimaradhatatlan széncinege...
Teljesen leköt a madarak figyelése ilyenkor, élvezettel hallgatom a hangjukat. Ha az időjárás engedi természetesen ismét ki fogok látogatni ide.

Egy kis minivideó bemutató a jégről (HD-ben nézendő!):




 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 megjegyzés: