2016. március 23., szerda

Kék cinege helyett Nagy fakopáncs


Szerencsére viszonylag sokat vagyok kint a lesben újabban, kéthetente legalább igyekszem időt szakítani rá. Az etetés még viszonylag folyamatos, éjszakánként hűvös van. Jól be van járatva az itatós madárles - ha kirakom a madáreleséget pár percen belül megjelenik az első cinege.
Legutóbb szétnéztem milyen eleségek vannak még és meglepetésemre négy cinkegolyót is találtam. Ki is raktam egyből egyet a beülő ágra, bízva abban, hogy jönnek kék cinegék, őket nagyon szeretem fotózni. Viszont legnagyobb meglepetésemre egy harkály jelent meg, méghozzá egy hím... A poszt végén egy minivideón látható, ahogy élőben láthattam...
 
Először csak a les szélén jelent meg (hirtelen a semmiből...), óvatosan körülnézett - majd egyre jobban közeledett a kiszemelt finom táplálékhoz. Már biztos jó magasról kifigyelte - és mielőtt hozzá látott volna többször óvatosan körbenézett, majd elkezdte fogyasztani a cinegék ennivalóját....

Felszállt a les elejére és óvatosan körbenézett...
Hamar átrepült a beülő ágra... A fején látható piros foltból tudtam, hogy hím...
Óvatosan nézelődött
Mindenre figyelt...
Meseszép ez a madár...
Nézzük meg közelebbről...
Belenézett, mi finomság ez?
Majd ismét fel...
Készült róla egész közeli is...
Biztosan ült a beülő ágon...
Lehet mást is érdekelt a cinke golyó...
Bizony finom ez...
Még egy közelebbi...
Elment, és visszajött...
És megvan a finom falat...
Ezt direkt úgy fotóztam, hogy látszódjon a piros foltja...
Nem tudok betelni vele...

Valami megzavarta, mert utána elrepült....
És a végén megjelent a kék cinege is...
Egyik legkedvesebb fotóm aznap...
 
És az ígért minivideó - HD-ben nézendő...



4 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm szépen - tényleg nagyon kedves visszatérő vendég :-)

      Törlés
  2. Alaposan körbefotóztad a kopáncsot. Nekem azok a képeid tetszenek, ahol nem látszik a cinkegolyó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, valóban azok lettek a legjobbak - engem már az is meglepett, hogy a beülőágra beült :-)

      Törlés