2016. április 11., hétfő

A Merzse-mocsár mesés élővilága

Egyre jobban szeretem a Merzse-mocsarat. Láttam már télen, tavasszal - fotóstársammal már több éve kijárunk ide. Mindig más és más arcát mutatja. Nyulak szaladgálnak a réten, barna rétihéják vadásznak zsákmányukra, szárcsák halászgatnak, kanalas récék párban úsznak, seregélyek kergetőznek, lassan ébredeznek az ürgék... Olyan, mintha egy mesevilágba csöppentem volna. 
Most is viszonylag korán indultunk, hogy a természettel úgymond együtt ébredjünk. Nem először járjuk körbe ezt a helyet és nem is utoljára... A poszt végén egy kis bemutató látható, ahogy a barna rétihéják repülnek...
Így szeretném bemutatni amit legutóbb láttam kedves Olvasómnak!


Már régóta szerettem volna ilyen tájfotót...
Valahogy az ilyen kopasz fák mindig is vonzottak, hogy lefotózzam őket...
Hamar észrevettünk egy ragadozómadarat
Fotóstársam mezei nyulat vett észre az úton
Egy lépés, egy kattintás... Haladás előre...
Vagy minket vett észre, vagy nyúl randira várt (hamarosan megjelent a társa), mert felállt és el is szaladt hamar...
Egy nagy magas fa tetejéről figyelt a nászruhás seregély...
Egyre jobban szeretem ezt a tájat...
Sok odút látni, számomra nagyon pozitív...
Valamiért megfogott ez a zöld csoda...
A magasles felé sárrengeteg fogadott minket
Egyre több a víz és a sár is...
Először nem akartam felmenni,  mondván nincs itt semmi madár - de kellemesen csalódtam...
A szárcsa mindig hálás téma
Lelkesen vadászott, halászott
Tőkés récék már régóta fészkelnek - ott legalább nem háborgatják őket
Sokáig figyeltem, ahogy az egyik szárcsa lebukott...
Barna rétihéja vadászott

Bölömbika hangját hallottuk - a mobiltelefon rezgését túlszárnyalja a hangja...

Mert tájat fotózni jó!
Vajon mire csapott le?
Ha a ragadozó madárpár együtt repül - közben összeérintik a lábukat
Légi bemutató
Kanalas récék érkeztek
Mintha tudták volna magukról, hogy szépek úgy úsztak...
A víz nem a legtisztább, ezért sikerült így ez a béka...
Megint egy szárcsa tűnt fel...
És le is bukott gyorsan...
Legjobban a fehér folt a fején tetszik...
És már megint lebukott...
Több faj is érkezett - köztük kanalas récét, barát récét is mintha láttam volna...
Egy kis vízi-parádét is produkáltak...
Kanalas réce
Számomra jobb ez a táj, mint egy mozifilm...
Víz alatt a merzse - rengeteg eső esett!
Van amikor leülünk ide pihenni, hát most nem tettük...
Reméljük jobban nem kerül víz alá...


A magasles után sem ért véget még a nap. Éppen ellenkezőleg, akkor indult be igazán az élet. Cigány csaláncsúcs énekelt az egyik fán, barázdabillegető sétált az út mentén, sordély olyan közel engedett minket az autóval, hogy sokáig fotózhattunk... Barna rétihéja hímet szúrtunk ki vadászat közben, öröm volt nézni, ahogy kergette áldozatát. Persze azt aki lent futott sajnáltam is egy kicsit, hiszen sose jó üldözöttnek lenni, de hát ilyen az élet és a természet törvényei... Az erősebb és ügyesebb győz.
Megálltunk az egyik mezőn mindjárt jöttek a madarak csilpcsalpfüzike szállt az egyik fára, sárga billegető mint valami fotogén tollas barát engedte, hogy lefotózzam. A reptér közelében már ébredeztek a mezei ürgék... Egyszóval leírhatatlan és csodálatos ilyenkor kint lenni...

Nagyon szép ennek a zöld fűnek a színe...

Cigány csaláncsúcs picike kis madár, de a hangja...

Barázda billegető sétált az autó mellett...
Sordély engedett minket egészen közel...
Barna rétihéja hím követte áldozatát...
Nem láttam mit üldözött, de nem lettem volna a helyében...
Csilpcsalpfüzike az egyik fán
Sárga billegető, mint fotogén tollasbarát


A napsütéses meleg időben az ürgék is előbújtak...

Barna rétihéja légi bemutató:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése