2016. május 26., csütörtök

A Kána-tó hajnalban

Szerintem már sokan rájöttek az előző bejegyzésből, hogy a Kána-tónál készültek a szürke gémes fotók. Már nagyon hiányzott a természet, a fotózás, a madarak megfigyelése - így nem volt nehéz a korai indulás. A nagy tömeg mire megérkezett én már visszafelé döcögtem a BKK villamosával. Külön köszönet az időjárás előrejelzésnek és a menetrendnek - minden klappolt, odaértem időben és láthattam végre a hajnal fényeit ismét...
Az alapötlet egyébként úgy született, hogy éppen hazafelé mentem a lesből és a busz ablakából láttam egy csodaszép madarat a tavon. No ezért voltam már másnap hajnalban ott :-)


Először elől szálltam le a tónál és úgy haladtam beljebb. Naplementét láttam már itt, ebből sejtettem nagyjából honnan várható a nap.  Nagyon meleget ígértek, de azért szükség volt még reggel a  kabátra, tó közelében mindig pár fokkal hidegebb van...

A hajnal első fényei....
És igen, megjelent a nap a láthatár mögött...
Még mozgás nem volt, sokan alszanak még ilyenkor....
Tőkés réce szárítkozott a parton - picit megzavartam, de nem ment arrébb....
Lenéztem a vízre és vízityúk keresgélt a reggeli fényben....
Egyszer csak megjelent a párja is és ketten keresgéltek...
Tőkés réce család fürdés után...
A kicsik a kacsamama minden parancsát követték...
Bizony jó a hűvösben megpihenni...
A hajnal fényei egyszerűen meseszépek...
A kicsik csak keresgéltek, kaparásztak...
Felnéztem az égre és ők messze szálltak...
Egy levélen egy fésűscsápú korhadékmolyt vettem észre....
Szarka megijedt tőlem, fentről nézett vissza...
Pipacs fogságában....
Muszáj volt még egyet fotózni....
Kacscsalád a vízesésnél...
Szürke gém repült el...
... majd rejtőzködött
Kíváncsian szemlélődött....
Majd elrepült....
Többször mentem fel-alá a parton, szarka figyelt a magas biztonságából...
Seregély kíváncsiskodott
Többször megálltam a parton, élveztem a csendet - békák kuruttyolását, nádirigó éneklését....

Valahol ott lapul a nád alatt a békuci...
A méltóságteljes szürke gém....
Aki aztán továbbrepült....
Kis kacsa, nagy kacsa....
Kacsa család az erősödő fényben...
Ahogy erősödött a nap ereje, egyre több kutya sétáltató, 7 óra után - amikor a tó is kinyit a horgászok részére - még többen voltak. Persze mivel vasárnap volt, ezért ez egy picit elhúzódott 8 felé már durvult egy már a helyzet. Én ilyenkor már a dolgom végeztével vissza felé szoktam persze bandukolni jó pár fotóval a tarsolyomban...

Kicsi kacsák mindig aranyosak...
Édesanyjukat is lehetett látni...
Látkép a Kána-tóról, szürke gémmel
Teknőc sütkérezett a nap melegében...
Dolmányos varjú pihent egy csövön...
Hattyú víztükörben....
Valószínű kajában reménykedett....
Még egy búcsú fotó a kicsikről és a kacsa mamáról....
Én úgy vagyok vele, ha eldöntöm - reggel korán kelek, akkor sikerül is, persze ilyenkor az időjárást mindig lecsekkolom. Ha kellően felszerelkezve elindulok egy hajnali fotózásra egy nyáriasnak mondható napot könnyen el lehet viselni. És mire a tömeg megérkezik én már búcsút mondok a helynek...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 megjegyzés:

  1. Kitűnő felvételek remek sorozata ! - **** -

    VálaszTörlés
  2. Nagyon élveztem a képeket a csendet veled együtt hallgattam.Köszönöm a megosztást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is örülök, hogy tetszettek a fotók és vissza adtak valamennyit az élményből :-) Köszönöm szépen!

      Törlés
  3. Nagyon klassz képek!:) Szeretem én is ezt a tavat, tavaly fedeztem fel közelebbről. Csodálatos, hogy ennyi szemét meg ilyen forgalom mellett is mennyi állat él benne. És meglepően gazdag a madarak mellett a környék lepkevilága is.

    Egy apró megjegyzés: az ott nem egy álcsüngőlepke, hanem egy fésűscsápú korhadékmoly.:) Az egyik kevdenc molylepkém, nagyon látványos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy benéztél a blogra, azaz a bejegyzésre :-) Tényleg meglepő, hogy ennyi szemét mellett is megvannak a szegény állatok, madarak, lepkék.
      Egyszer lehetne szervezni egy önkéntes Kána-tó tisztítást.

      Köszönöm a megjegyzést, máris javítom. Így ezt a nevét még nem ismertem :-)

      Törlés