2016. május 25., szerda

Egy kis szürke gém "vadászat"...

Végre eljött az a nap, amikor meggyógyulva fotózásra éhesen 3:15-kor felkeltem. Már egy jó ideje tudom, hogy a jó fotókhoz korán kell kelni - így a napfelkeltét jócskán meg kellett előznöm. Egy nem messzi 30-40 perc alatt megközelíthető és élővilágban nagyon gazdag tóhoz igyekeztem, hogy elcsípjem a reggeli fényeket. Most teljesen egyedül voltam, érezni akartam milyen a természet, mindenre figyelni és csendben maradni, észrevétlen lenni.... Ezen a napon bizony sok élményben volt így részem.


A megérkezés a helyszínre pontos volt (mindig is utáltam késni...), először alig volt fény. A nap szép lassan jelent meg a láthatáron.... Sok kedvenc madarammal futottam össze, de erről majd a következő poszton fogok beszámolni.  Ahogy a nap emelkedett úgy lett egyre melegebb...
Már nem először voltam itt, egyedül a reggeli nap első fényeiben nem láttam még. Mit ne mondjak, megérte...

Közben a nap is felkelt... A távoli város épületei is láthatók a fotón
Egy kedves tőkés réce családot is láthattam...

Sok volt a holt idő, amíg várakoztam. Már azt hittem komolyabbat ma nem is fotózhatok, amikor egyszer csak felnéztem az égre és őt láttam meg felettem elrepülni...

Fantasztikusan szép a mozgása...

Na ezután nem is kellett más, azonnal lekövettem a mozgását és figyelni kezdtem merre repül. Egyszerre óvatos is volt, másrészt kíváncsian figyelte mit csinálok (persze amennyire lehetett elbújtam) és amikor megelégelte tovább repült. Bevallom nekem ez az egyik kedvenc madaram, órákig tudom nézegetni...
Csodáljuk együtt ezt a csodaszép szürke gémet!

Elsőre jól elbújt, alig lehetett belőle látni bármit is...
Elindult előre, talán zsákmány reményében...
A közeli nádast figyelgette...
Vajon lesz itt valami táplálék?
Vadkacsák gyanakodva néztek jobbra-balra....
Ő figyelmesen nézett...
Haladt tovább....
Büszke tartás...
Vadkacsa húzott el...
Kitartóan keresgélt...
Majd arrébb ment egy picit...
Teljes életnagyságban
Méltóságteljesen...
Közben hol arrébb repült, hol visszament, látszott hogy ő még nálam is jobban ismeri ezt a helyet... A helyzetét többször változtatta, de nagyon nyugodt egy példány volt.

Így nézett ki az életben (egy kis mini video):


Így szerettem látni a legjobban...
Nem szeretem az álló képet, de nem hagyhattam ki...
Tollászkodott, lehet hogy csak látszat tevékenység volt...
Órákig el tudok benne gyönyörködni...
Ismét egy új helyet talált, a tollak igazítása sikeres volt...
Majd ismét arrébb repült...
Talán ezen a rejtekhelyen talál valamit...
Lehet, hogy igen...?
Innen is méltóságteljesen figyelte a vizet és élővilágát...
Majd egy távoli helyen lepihent, utána én is továbbálltam...
Nagyon jó élmény volt megfigyelni, kicsit követni, tanulmányozni. Ez a hely a lakhelyemhez viszonylag közel van, így könnyen megközelíthetem - tuti vissza térek még.... Úgyhogy a "vadászat" sikeres volt ezen a napon, természetesen fényképezőgéppel és objektívvel a kezemben.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 megjegyzés:

  1. Tetszett !
    Jok a fenyek, megerte felkelni.
    Majd meselsz rola bovebben ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett. Lesz még folytatása :-) És tényleg megérte kimenni! Élőben majd mesélek...

      Törlés
  2. Gratulálok István nagyon szépek a fotók!

    VálaszTörlés
  3. Csodálatos madár a szürke gém, nagy rajongója vagyok, de rettentően "beszari" egy madár, ha szabad itt ilyet írni, ha mezőn ácsorog és elkezdek felé menni, már 300 méterről elrepül. Soha nem tudom eléggé megközelíteni. Nagyon szép felvételsorozatot készítettél róla.
    üdv, Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eléggé óvatos madár valóban, nagyon félénk volt itt is. Pedig a termete nem is kicsi. Köszönöm szépen a dicséretet :-)

      Törlés
  4. Kitűnő felvételek remek sorozata !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm kedves Géza! :-)

      Törlés