2016. június 28., kedd

Júniusi pangás az itatós madárlesnél és a sárgarigó

A nyár valahogy mindig úgy alakul, hogy kevesebb idő jut a madárlesre, nem tudjuk rendszeresen feltölteni vízzel. Ilyenkor mindig a telek vagy a kirándulások vannak soron - vagy éppen esik és mire észbe kapok, hogy ki kéne menni megint bebüdösödik, cserére szorul, ami bizony nem kis munka. Legutóbb amikor kint voltam látszott, hogy a madarak is elszoknak ilyenkor, kell egy kis idő no meg meleg, hogy észrevegyék - ismét lehet fürdeni, pancsolni egyet !

Mostanában egyre több csiga van a lesnél, egy a les belsejében lakik állandó jelleggel...
Vajon merre halad?
Sokáig csak üldögéltem - figyeltem a madarak hangját, sokáig nem jött semmi. Nincs elég meleg? Nem akarnak fürdeni? Időnként a les tetejére szállt egy-egy, ott kaparásztak. Utólag láttam, hogy az egyik dolmányos lehetett, a másik pedig egy szarka, vagy harkály. Mintha azt mondták volna: mit ülsz bent? Nyár van! Egyszer csak egy messzi pontra néztem az egyik fán és egy érdekes madárra lettem figyelmes...
 
Bizony egy sárga rigó nézett vissza róla!
Egyszerűen mese szép ez a madár...
Vajon engem is látott?
Utána már az érdekelte, amit a fán talált....
És még egy utolsó felvétel
Kis madárka figyelt a fűből
Széncinege sosem hagy cserben
Kis finomság is ki volt nekik készítve reggelire
Nocsak, ki kukucskál ki?
Egyszer csak egy szarka ugrott fel hosszú szünet után
Féltem, hogy nekiugrik az üvegnek
De aztán meggondolta magát
Átrepült egy messzebb lévő fára
Kicsit kíváncsiskodott és végleg elrepült
Valahogy a nyári időszakban nincs meg az a pörgés, mint télen. Lehet többet kéne ott lenni, gyakrabban vizet cserélni. Megértem tollas barátaimat, én sem mennek be egy koszos, büdös vízbe fürdeni. Talán majd a július meghozza az áttörést, több madár fotóval.

4 megjegyzés:

  1. hihetetlen gyönyörű fotók, csak tátom itt a számat, mesés
    (mármint a fotóid):))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm ! Örülök, hogy ellátogattál az oldalra :-)

      Törlés