2016. július 17., vasárnap

Egy kis révfülöpi madarászás...

Ha szüleim telkén vagyok, akkor természetesen nem marad el egy kis madarászás sem. Míg az itatós madárlesnél ilyenkor nincs élet, ennél az igazi retro-etetőnél és itatónál nem unatkozom, szépen jönnek a tollas barátok (ha jól megfigyeltem 12 faj van folyamatosan) és főleg gyerekek, még babák. Viszont nagyon tudnak kombinálni: az egyik széncinege egy olyan vízben akart megfürdeni, ahol nem nagyon tudott volna, de legnagyobb meglepetésünkre a belógó vízcsőből szépen ki tudott ugrálni és nem lett semmi baja (amibe beleugrott az egy vízzel teli kuka volt...)
A posztban lehet látni balkáni gerlét, citromsármányt, csuszkát, széncinegét, kék cinegét, erdei pintyet, mezei verebet,  sordélyt, szajkót, fiatal erdei rigót, tengelicet, zöldikét...



Citromsármány énekelt az egyik magas tv-antennán....
Zöldike nézett fel a fűből...
Kis madár magasan és hangosan énekelte dalát ::-)
Széncinege tartotta büszkén magát a fotózáshoz
Zöldike nem fél a közeli macskáktól
Vajon melyik maradt tovább?
Megszerzett juti falat biztos elfogyasztása...
Tengelic néz szigorúan...
Mezei veréb
A beülő ágat hamar birtokba vették...
Azt mondom, itt én vagyok az úr!
Egy új barátság kezdete....
Félénk madárka figyel messziről...
De megérkezett az etetőre...
Majd újfent visszaszállt...
Zöldike csemeték folyton rosszak...
Végül az egyik győzött....
Újabb tengelic érkezett
Fiatal fekete rigót zavartam meg...
Érdeklődve figyelte, mit csinálok...
Majd egy kis idő után elrepült...
Megkapaszkodtam, most már itt maradok...
Szajkó hangját hallottam meg, utána mentem...
Ő meg meglepődve vett észre...
Ő se fél a macskáktól...
Egy szigorú, vagy gondolkozó tekintet...
Erdei pinty és zöldike jó barátságban... Vagy nem?
Kék cinege, még nagyon fiatal...
Jó volt messziről figyelni...
Csuszka jelent meg (vagy más néven fakusz)
Még mintha mosolyogna is...
Tipikus csuszka póz...
Na még egy...
Zöldike a fán...
Ellenfényben madárfotó...
Fekete rigó jött inni...
És kíváncsian nézelődött...
Balkáni gerle mindig próbálkozik
És egy búcsú-széncinege fotó...
Lehet, hogy van akinek már unalmasak ezek a madárfotók - én egymagam is szívesen elnézegetem őket akár egy napon át is folyamatosan. Zöldikéket, ahogy veszekednek földön és a levegőben, sordélyt - ahogy félve közelíti meg a lest, szajkót ahogy zavarja a többieket, fiatal fekete rigót, ahogy gyümölcs vagy egyéb táplálék fogyasztása közben megzavarom és felrepül az egyik fára és akár az erdei pintyet, ahogy mellettem ugrál a fűben...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 megjegyzés:

  1. Unalmas? Ne írj ilyet, egy igazi természetbarátnak semmi sem lehet unalmas, mert mindig új arcukat ismerhetjük meg az élőlényeknek és mindig új dolgokat figyelhetünk meg, olyanokat, amiket lehet eddig még nem is láttunk. Nagyon szépek a fotók, de, ha választanom kellene, akkor az erdei pintyet tenném a dobogóm első helyére. Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, hogy nem unalmas - de volt aki már azt mondta. Nekem se az, sose tudnám megunni - ezek a fotók 1,5 nap alatt készültek, persze jóval több (szelektálni kellett rendesen...). Örülök, hogy tetszettek! Természetesen nekem is az erdei pinty a dobogós fotó. Köszönöm, hogy ismét ellátogattál a blogra :-)

      Törlés
  2. Nagyon szép hasznos madarak én is szeretem nézegetni télen etetni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony nagyon aranyosak. Itt azért kapnak nyáron is kaját, mert télen nem vagyunk a telken...

      Törlés