2016. július 21., csütörtök

Hajnali madarászás

Egy hajnal a tóparton... Már régóta vártam megint azt a pillanatot, amikor láthatom a napfelkeltét, víz közelében kint vagyok és figyelhetem a szürke gémet, kenderikét, tengelicet, vízityúkot, sirályt, dolmányos varjút, szarkát... Egyszerűen tényleg nem tudom megunni. Most csak egy rövidebb, két órás megfigyelést terveztem, utána egyrészt már meleg lesz és jön a nagy tömeg... De így is igazi feltöltődés volt most számomra.


Most is három órakor ébredtem, hogy időben kiérjek. Aznapra igazi nyári kánikulát ígértek úgyhogy nem terveztem egész napos túrát, csak olyan laza kora reggelit. Így is találkoztam kedvenceimmel, már tudva nagyjából melyiket hol találom meg. Lassan, csendesen, becserkészve - óvatosan, nehogy elrepüljön...

Ahogy megérkeztem, dolmányos varjú fogadott...
Éppen tollászkodott, így nem zavartam...
Nagyon messze volt... Csendben figyelte a körülötte lévő tájat...
Vízityúk sose unja meg a kapirgálást...
Mintha egy pillanatra megnézett volna magának...
És megpillantottam a szürke gémet...
Majdnem ugyanott vadászott, mint legutóbb....
Kecses testtartás és tükörkép...
Feszülten figyelt...
Megint a vízityúk jelent meg...
Talán fog most majd valamit?
Tengelic egyensúlyozott az egyik bokron
Valamit a földön figyelhetett közben...
Kenderike nagyon szép madár...
Sirály is vizslatta a vizet feszülten...
Falevelek a nap első színeiben...
Hajnali pihenés...
Gyorsan keresgélnek és szaladgálnak a vízityúkok...
Itt már egy kicsit kezdte unni, hogy őt figyelem...
Sok kis madár, sok kis helyen elfér...
Szarka keresgélt a fűben...
Talán talált is valamit?
És búcsúzóul a tópart egyik látványa...
Ahogy telt az idő egyre többen jöttek, nagyobb lett a zaj is. Nekem ez a két óra is elég volt egy kis feltöltődésre, kikapcsolódásra, madarászásra. És mindig mutat valamit ez a hely, pedig olyan sokat nem is kell utazni érte a városon belül...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése