2016. augusztus 10., szerda

Augusztusi ürgézés

Hamar elröppent ez a délután is - legalábbis a fele. Olyan 16 és 17 óra között mentünk le a Belső-tóhoz, ahol barátaink az ürgék már vártak minket. Persze az igazság szerint inkább én vártam a velük való találkozást, remélve hogy a pusztító ember nem zavarta el végleg őket. Szerencsénk volt feleségemmel, mert ott voltak - bár jóval félénkebbek lettek, mint egy éve. Azért annyira közel engedtek magukhoz, hogy pár használható fotó felkerüljön ide...
A plusz most az volt, hogy ketten lestük őket - én próbáltam cserkészni, feleségem pedig távcsővel figyelt messziről és jelzett, merre menjek...


Amikor megérkeztünk örömmel tapasztaltam, hogy semmilyen rendezvény nincs a közelben és hallom jellegzetes magas hangjukat...





Órákig el tudom őket nézegetni, figyelni ahogy szaglásznak, táplálkoznak. Persze szigorúan betartva az egy lépés kattintás, egy lépés kattintás szabályát, nehogy megzavarjam őket. Így is, ha már túl közel megy az ember azonnal eltűnnek az ürgelyukban... Persze a légy őket is bosszantja, de rendesen.




Az utolsó fotón olyan, mintha "bemutatna" - természetesen szó sincs róla, éppen táplálkozott. Ha pár hónappal korábban megyek pipacsot is vihettem volna a közelből, no majd máskor... Viszont úgy vettem észre, mintha a közelben még egy ürge pajtás jelent volna meg :-)






Rendkívül  okosak és körültekintőek az látszott. Amint megjelent egy kutya, vagy olyan gyerkőcök melyek nekik ártana akartak azonnal eltűntek, mintha nem is lettek volna ott. Figyelmeztették egymást, aztán ürge hol volt, hol nem volt...





Gyorsan telt az idő. Ők szépen vacsoráztak, mi is piknikeztünk egyet feleségemmel. Mivel Tihanyban könnyű élelmiszert találni, mi sem éheztünk. Közben az egyik bundás barátunkat sikerült egész közelről lencsevégre kapni a naplemente előtt így zártam ezt a sorozatot... 







Fotogén állatok az biztos. Ha idén már nem is, de jövőre korábban kijövök ide, ha időm engedi majd. No persze akkor, amikor nyugi van és nem ezer ember. Lassan kezdetét vette a naplemente, amit utolsó záró tihanyi bejegyzésben mutatok be a blog Olvasóinak. 

Ürge élőben:

7 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyosak. Szuper közeli képeket készítettél. Milyen közel tudtál menni hozzájuk? Felírtam ezt a helyet, de még életemben nem voltam arrafelé, hogyan lehet megtalálni őket? Vagy mindegy, hogy a tónak melyik oldalához megyek le?
    Még sosem jártam arrafelé. És még soha sem látta ürgét, nagy élmény lenne, de már csak jövőre jöhet szóba. üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elég közel engednek,változó. Van amelyik félénkebb. Egy lépés egy katt. A focipalyanal vannak.
      Mindenkepp menjetek :-)

      Törlés
  2. Jó képeket készítettél, gratulálok az eredményes vadászathoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! Szerencsére nem nehéz őket fotózni, ha tudjuk hol vannak :-)

      Törlés
  3. Remek felvételek kitűnő sorozata !
    Köszönöm a műélvezetet !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy megnézte a képet és a blogot :-)

      Törlés