2016. november 24., csütörtök

Közel a civilizációhoz...

Ezt a helyet már többször bemutattam ebben a blogban, ide is sokszor visszatérünk és hisszük, hogy sok meglepetést tartogat még ez a táj. Állandó jelleggel találkozunk szürke gémmel, vörös vércsével, vízityúkkal - de újabban a jégmadárral is és legutóbb még október elején sárszalonkához is volt szerencsénk.
Sokan csak futnak itt, vagy horgásznak - mi meg madarászunk. Persze vannak akik ezt olvasva magukban mosolyognak egyet, de azért ez Budapesten szerintem egy igazi természetvédelmi terület lehetne... Talán majd egyszer.


Itt még semmi fény nem volt szinte...
Itt még nem sok fény volt, hattyúk keresgéltek a vízben...
Tükörkép...

Őket is elnézem egy darabig, egész közel voltak...


Ezért megéri korán felkelni...
 
Amikor a nap felkel a láthatáron....
Leírhatatlan sárgás fények...
Itt még nem volt hideg a reggel...
Ez csak úgy megfogott....
Én fotóztam, más munkába ment.... Szépek voltak a fények...
 
Gyönyörű, még csak nézni is...

Jégmadár ellenfényben...

Miatta körbe-körbe jártunk és "üldöztük" őt...

 Nagyon messze volt, de így is szépséges....

Jégmadár után pillantottam meg a sárszalonkát...
Aludt, nem érdekelte, hogy mi történik körülötte...
Egy idő után aztán már kezdte zavarni, felébredt...
És egy tőkés réce hím elzavarta...
Ők csak bohóckodtak, pancsoltak...
Büszkén mutatta magát...
Szürke gém is megjelent, de vele most kevesebbet foglalkoztam...
A nappali pávaszemes lepkére régóta "vadásztam" már...
Csiga biga...Vajon hová igyekszik?
Egy galamb is keresgélt a fűben...
Még egyszer visszanéztem, és ismét sárszalonka volt ott!
De gyanítottam, hogy csak átvonulóban...
Ezt a napot a fotózásom történetében piros betűs napnak neveztem el. Jégmadár, sárszalonka, szürke gém, nappali pávaszem... Mi kell több ennél? Egy szép októberi napsütésben ez egy felejthetetlen élményt hagy maga után... 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek különösen a napfelkeltéses képek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! Sok meglepetést rejt ez a kis tó :-)

      Törlés