2016. december 3., szombat

Borúra derű, derűre meg ború...

Reggel, amikor elindultam az itatós madárlesbe borús, hideg idő volt már, de bizakodtam, hogy javulni fog a helyzet, kisüt a nap. Mikor sétáltam a les felé mindenféle madárhangot hallottam az erdőben, biztos voltam benne, hogy eredményes nap lesz a mai (persze ne legyünk telhetetlenek!). Amikor megérkeztem már látszott, hogy rengeteg látogató volt már - épp egy szajkó repült el bosszankodva és gyorsan, ahogy észrevett, kifejezve közben nem tetszését, hogy megzavartam. Ahogy tudtam mindent kietettem, ami még kellett az etetéshez, bevonultam a kabinba, hogy tollas barátaink ne lássanak és indulhatott a fotózás... Közben hol szemerkélt az eső, hol nem - de ez egy csöppet sem zavart.




Szajkó érkezett egy nagy dióval a csőrében...
Utána felugrott a lesre...
Gondolkodtam rajta, hogy ekkora diót vagy megevett és szomjas, vagy elejtette és a teavaj kell neki...
Mintha mosolyogna...
Nézett körbe-körbe...
Vajon mit akar mondani?
Széncinege röppent hirtelen a beülő ágra
Nagyon tetszett ez a testtartása...
Meggyvágó jött hirtelen a semmiből...
Meggyvágó portré
Ő is kíváncsiskodott...
Egy másik a beülő ágra ült...
Ő közben ivott a les vizéből...
Nagyon tetszett neki, úgy látszott...
Tudom, hogy alulról nem illik madarat fotózni, de ez poén...

Kicsit már a medence vize is jeges volt és hideg...
Beborult, esőre állt... Bosszankodtam.
Macska jelent meg, elzavartam...
Széncinege nézett, mi van ott?
Szajkó ült a harkály-fára
Ő se szerette a hirtelen hideget, de úgy látszott nem bosszankodott közben...
Szarka talált valamit a fűben...
Amekkora csak a csőrében elfér...
És hopp, lenyelte - úgy látszott ízlett neki...
És még egyszer evett belőle...
Széncinege talált finomságot...
Kék cinege figyelt érdeklődve
Ez bizony már kemény hideg, a jég nem játék!
Csuszka póz - itt épp szakadt az eső...
Meggyvágó is érdeklődve figyelt
Szajkó csőre is sokat elbír...
Ez a csuszi meg válogatós... Fene egye a jó dolgát :-)
Ha szabadidőm engedi mindig kijövök a madárlesbe, nem zavar hogy esik, hideg van. Kellően felszerelkezve munícióval elég sokáig ki lehet bírni. Úgy vagyok vele, inkább legyen kicsit hidegebb télen, mint 40 fokos nyári meleg... Mire teljesen elromlott az idő összecsomagoltam és hazamentem.


2 megjegyzés: