2017. január 18., szerda

Vácrátót téli arca

Tévedtem szerencsére abban a tekintetben, hogy másnapra a csütörtökön leesett hóból semmi sem marad. Pénteken megérkezett az ónos eső, havazás, eső, majd ismét rengeteg hó és hó... Ami pont jól jött. Persze mindenhol azt tanácsolták, ha lehet NE indulj útnak, főleg Pest megyében, maradjunk otthon. De hát ki fogad ilyenkor szót??? Most van téli tájfotózásra lehetőség, most kell menni. Egyszerűen látni akartam azt a csodát, amit a téli erdő szépsége rejt. Ámulatba ejtő a szépsége, és ilyen látványban mostanában nem mindig van részünk...
Fotóstársammal  szombat reggel Vácrátót felé vettük az irányt. Régóta szerettem volna már látni úgy igazán havasan. Most végre több év után teljesült ez a vágyam... 20 cm-es hóban sétáltunk, hálás voltam mert sokszor kisütött a nap, nagy élményben volt részünk aznap.  Rengeteg fénykép készült és egy kisfilm is - ami megtekinthető a poszt végén. Ne felejtsetek HD minőségre kapcsolni!



Elámultam rendesen, amikor megláttam...
A téli erdő...
Hósapka
Jég, víz és hó
Lehet ennél szebb?
Téli erdő
Hófödte boltív
Téli nyugalom
Szinte hívogat, hogy felfedezzük!
A természet, mint szobrász...
Meseerdő...
Csendesen csobogó
Az égig érő fa...
Hiába, szeretem a telet...
Mint egy mesefigura...
Ameddig a szem ellát...
Téli malom tükörképe...
Vácrátót téli arca...
Havasan csobogó...
Mint egy festmény...
Szerencsére most nem kellett a Mátrába menni...
Ropogott a hó a talpam alatt...
Az ősz rég elmúlt, most a télnek van itt az ideje...
Kilátás a barlangból
Ezerszer lefotóztam már, de így is nagyon szép ez a malom...
Így még ezt a helyet sosem láttam...
A 20 cm-es hó nem volt semmi...
Szőlőrigót vettünk észre az egyik fán...
A téli táj varázsa...
Kárókatona szemlélődött
Innen alig tudtam elszakadni...
Téli álom
Bejárat a barlangoz...
Csodás a természet alkotása...
Hol vannak a vadkacsák?
Örültem a hónak, de nagyon...


Nem bántam meg, hogy ismét szófogadatlan voltam és elmentünk a Vácrátóti Arborétumba. Egyszerűen megunhatatlan ez a hely. Semmi gond nem volt útközben, csodaszép idő volt és alig voltak a kertben. Csak délutánra kezdtek el szállingózni az emberek, de mi addigra már indultunk visszafelé a családunkhoz. Legközelebb valószínűleg akkor jövünk, amikor már a tulipánok virágoznak...

Pár fotó a blog írójáról (fotó: Bodó Richárd):



És végül az ígért kisfilm:




2 megjegyzés:

  1. Szép, megérte a téli látogatás.
    Azokbana blogjaidban, amik google + -ra vannak beállítva, nem tudok kommentelni.
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen!

      Megnézem mi lehet a gond - átalakítás alatt van a blog, lehet azért? Ha van időd írd meg hol próbáltad, utána nézek. Köszönöm!

      Törlés