2017. február 20., hétfő

Közel van már a tavasz

Bizony két hét szünet után jó kint lenni már a leskunyhóban. Előtte nem voltam fotózni, fotóstársamon és rajtam már mutatkoztak az elvonás tünetei. A szokásos munkálatok elvégzése után (magfeltöltés, teavaj kirakása, cinkegolyókat tettünk őszapók reményében) be is ültünk és várakoztunk. Azt figyeltük meg, ahogy jobban süt a nap, tollas barátaink is jobban felbátorodnak. 
Szeretem a szárnyaik hangját hallani, figyelni ahogy bátortalanul, de közelednek az ennivalóhoz. 
Szokás szerint volt csuszka, cinege fajták, őszapó, vörösbegy, szajkó, mezei veréb, zöldike, meggyvágó, és a legnagyobb meglepetés aznapra zöld küllő!

Kék cinege portré
Harkály érkezett!
Meg is mutatta a buksiját, piros. Ez azt jelenti, hogy hím!
Szarkák bandáztak nem messze
Szajkó kíváncsiskodott az egyik fáról
Meggyvágó érkezett!
Neki mindig olyan szigorú a tekintete
Barátcinege érkezett
Mezei veréb is nagyon szép madár
Egyik nagy kedvencem
Széncinege, őt egyre kevésbé fotózom
Ezen a napon ez az egyik kedvenc fotóm
Ő örökké csemegézik a kajából
 És ekkor történt a nagy áttörés idén: zöld küllő érkezett! Már régóta leszerettem volna fotózni ezt a madarat.
 
Szép, termetes példány
Nagyon óvatos volt
Zoomoljunk rá egy kicsit!
Jó ez a leskunyhó, itt is úgy éreztem...
Ő meg csak nézett körbe-körbe...
Ezek a szemek....
Majd ahogy jött el is repült hamar...
Szeretem ezt a helyet, gyakran visszatérek, ha van időm.
Vörösbegy
Még egy utolsó szajkó...
És egy csodás naplemente hazafelé...
Nagyon jó volt a szabadban lenni, érezni a közelségüket, szárnyuk suhogását... És a legnagyobb ajándék a zöld küllő várva várt megérkezése volt, amit a kirakott teavajnak köszönhettünk. Ismét új fajjal bővült kedvenc lesünk fajlistája. Megérte rá várni jó pár évet...

2 megjegyzés:

  1. Fantasztikus képek! Gratulálok! Nem is gondoltam volna, hogy a zöld küllő ilyen nagy ínyenc.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem gondoltam volna, nagy meglepetés volt. Örültünk is neki nagyon :-) Köszönöm szépen! :-)

      Törlés