2017. március 2., csütörtök

A hóvirágok és téltemetők földjén

Végre ismét egy fotós szabadnap, már vártuk ezt a pénteket - "kiélhetem" szenvedélyemet, fényképeket készíthetek. Most az Alcsúti Arborétum volt a fő úti cél - azt olvastuk, hogy már nyílnak a hóvirágok és a téltemetők is. Mivel a botanikus kert csak 10 órakor nyit, így nem indultunk hajnalok hajnalán, nem volt értelme. Vártam már a találkozást a tavasz első hírnökeivel! :-)




Először úgy nézett ki jó idő lesz, de ezt meghazudtolta az időjárás később beborult, többször szemerkélt az eső is. De minket ez nem érdekelt, a fő, hogy a szabadban lehettünk, fotózhattunk. Mielőtt megérkeztünk volna, megálltunk előtte nem sokkal és csináltunk pár tájképet ott, ahol mások golfozni szoktak...

Még azért hideg volt, a tó is jeges volt...

Egyik kedvencem a tájfotózás...

Sárrengeteg mindenütt, de így volt szép...

A felhő külön pluszt biztosított a fotóknak

Golfozunk egyet?

Jó messzire ellátni...

Út, fák és föld...

Nem győztünk betelni vele

Elég hideg szél fújt, elő a kabátot!

Még egy búcsú fotó, aztán indultunk tovább...

Megérkeztünk az arborétumhoz. Kicsit azért izgultam, hogy vajon tényleg lesz-e már hóvirág, nem jöttünk-e hiába. Mi voltunk az elsők és péntek lévén nem volt tele a parkoló sem, csak páran lézengtek. Így van ez jól. Napsütés nem volt továbbra sem túl sok, de ez továbbra sem izgatott túlságosan. Hóvirág túrára fel!

Szeretem ezt a helyet, szintén a bakancslisták közé besoroltam már.

Megnyugodtam, megláttam az első szépséget...

Ez a bejárat az egyik kedvencem, mindig lefotózom...
Hát nem meseszépek?

Elindultunk a szokott útvonalon... Először a hóvirágokhoz, egyértelmű.

Jó pár éve itt fekete harkályt fotóztunk

Ezt a kidőlt fát, a zöld mohákkal mindig megcsodálom... Mesés.

A fa szeme...

Mi fotóztunk, más dolgozott a kertben szorgosan...

Ahogy figyeltem a helyszínt, egyre többet vettem észre...

Ennél a kidőlt fánál sokat elidőztünk...

Moha.... Bruhaha!

Hatalmas gomba... Mintha egy repülő csészealj lenne...

Megjelentek az első tavaszi rügyek!

Szinte nulla fény volt.. De megoldottuk a problémát.

Megérkeztünk a hóvirág mezőre.... Mintha  egy mesébe lépnék át.

Még épp hogy kinyíltak, előbújtak....

De ez a kis hóvirág megfogott...

Majd egyre többet láttam... Volt amelyik még nem nyílt ki...

Féltem, hogy sok sár lesz, de alaptalan volt...

Szebbnél szebbek...

No még egy fotót!

Továbbhaladtunk, itt már ezernyit láthattunk...

Megfogott...

Elvarázsolt...

Elbűvöltek...

Erdő mélyén...
Továbbhaladtunk. Elment az a kevés fény is ami volt, szemerkélni kezdett az eső. Nem érdekelt, ha már itt vagyok körbejárom a kertet, amennyire lehetséges és az időnkbe is belefér. Meglepődtünk, hogy a tó még mindig be volt fagyva. De így is szép látványt nyújtott...

Ősz-idéző

Jégvilág...

Befagyott levelek...

Szeretem ezt a részét is a kertnek...

Út a szigetre...

Tájfotózás, tájfotózás...

Vastag jégpáncél....
Ahogy sétáltunk tovább fotóstársam messzire mutatott és azt kérdezte: ezek nem téltemetők? Lefotóztam, bele nagyítottunk és bizony örömmel konstatáltuk, hogy bizony az! Nosza, uccu neki magyar! Le a földre, mit sem törölve a sárral, guggoljunk - utána meg fájó derékkal irány haza :-)


Szerelem első látásra....

Vége a télnek! Végre !

Téltemető halom!

Fotóztuk ezerrel...

Nagyon szépek...

Nem olyan rég nyílhattak ki...

A tavasz hírnökei....

Előbukkanva a falevelek közül...

Patak partján....

Ezernyi és ezernyi....

Próbáltuk sok-sok szemszögből...

Legszebbet megtalálni...


Talán ő volt az egyik legkedvesebb számomra...
Érdekes látvány volt, a tó jege és a téltemetők mellette... Évszakok harca...
 
Jég és téltemető...

Hóvirág is volt még... Épp hogy még nem nyíltak ki....

Olvadás...

Közben szemerkélt az eső is...

Megérte eljönni...

Még egy búcsú fotó....

Nagyon jó kis kirándulás volt. Elkerültük a nagy tömeget, amikor alig lehet nyugodtan fotózni, témázgatni. Lehetett volna több fény, de ne legyünk telhetetlenek. És persze mondanom sem kell, hogy ide még visszatérünk...


6 megjegyzés:

  1. Nagy vágyam nekem is egyszer elmenni az arborétumba hóvirágnyílás idején! Gyönyörű képeket készítettél megint! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon megéri elmenni oda, március közepéig megéri a hóvirágok miatt. Köszönöm szépen!

      Törlés
  2. Bom dia, a maravilhosa foto confirma que o simples torna tudo mais belo, a simples flor muito bem fotografada, contribuiu para que a foto seja magica na beleza.
    AG

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bom dia, realmente verdade. Ainda bem que o tiroteio e retornos muito da beleza da natureza. Muito obrigado!

      Törlés
  3. Hű, de szép helyen jártatok és milyen jó, hogy nem voltak emberek :) Tegnap végre én is tudtam hóvirágozni az erdőben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szép ez az Alcsúti Arborétum az biztos, én nagyon szeretem. Jó dolog sétálni az erdőben és hóvirágot fotózni, majd szívesen megnézném a fotókat :-)

      Törlés