2017. március 25., szombat

Merzse-mocsár és madárgyűrűzés

A mai napon úgy adódott, hogy a Merzse-mocsáron tartott rendezvényen Kozák Balázs meghívása révén én is részt vehettem és azóta is hálás vagyok érte és nagyon szépen köszönöm a lehetőséget. Igazi tavaszi idővel, napsütéssel, jó kedvvel érkeztem a tanösvény bejáratához, hogy bevárjam a többieket. Ott már madárgyűrűző ismerősökkel összefutottam, sajnos mint megtudtam sok madarat nem sikerült befogni, csak hármat és hímeket - valószínűleg azért mert a tojók már az odúkban vannak. Nagyon sokan jöttek a szervezőkkel, előadásokat hallhattunk a helyről, a madárgyűrűzésről, természetvédelemről... Rengeteg információt kaptunk a program során...




Mire odaértem a sok minden elő volt készítve, a kis zsákokban még nem tudtuk vajon mi lehet....

A madárkák izegtek, mozogtak....
Ahogy a találkozó helyszínére igyekeztem, érezni lehetett hogy szinte él a mocsár. Vörös vércse szállt az egyik fára, nagy kócsagokra lettem figyelmes, vörösbegy ugrált az egyik faágon, bölömbika hangját hallottam (talán egyszer őt is lefotózom), szárcsák veszekedtek, vagy éppen játszadoztak. Tavaszi rügyeket láthattam mindenütt. Élveztem, hogy a szabadban lehetek.

Vörös vércse szállt az egyik fára
Vörösbegy ugrált az egyik faágon
Nagy kócsag repült messzire...
Majd a párja is követte...
Igazi tavasz van...
Itt csak a Tamron obival játszadoztam

Mesebeli szépség...
A bevezető előadás után megkezdődött a madárgyűrűzés. Mint kiderült két széncinege hím és egy harkály (nagy fakopács) hím került a zsákokba. Érdemes volt meghallgatni, hogyan gyűrűzik a kisebb madarakat és a nagyobbakat - mint pl. a hattyúkat...

Kisebb madarakhoz...
Gyűrűzésre fel :-)
Nagyobb tollas baráthoz, mint pl. hattyú
Igazi madárgyűrűző munkaasztal
Jó sokan eljöttek a rendezvényre....
 És akkor ürítsük ki a zsákokat! Vajon mit rejthet a tartalma?

Széncinege hím
Nehezen viselte, hogy kézben tartják

Náluk így látható, hogy hímről van szó és nem tojóról...
Csendesen jelezte, hogy menne már...
Madárgyűrűzési munkálatok

A harmadik zsák egy harkály hímet rejtett
Őket mindig szeretem nézni

Készült róla egy portré is :-)
A szárnyait is megcsodálhattuk

Gyönyörű szép
Na még egy utolsó fotó róla....
Miután a harmadik madarat is elengedtük, elindultunk a madárvártához. Előtte és közben sikerült egy-két tájfotót is készítenem.

Úttalan utakon...
Kizöldült minden szépen...
Lesi fotó - túrázok a tanösvényen...
Imádom ezt a helyet....

Távolban vár a madárvárta...
Víz most is van, mint legutóbb...
Bölömbikát sokszor hallottam... Na talán majd egyszer!

Megnyugtató érzés...
Megérkeztünk a magasleshez. Mivel rengetegen voltak, így több turnusban lehetett csak felmenni, én megvártam míg szépen felmegy mindenki, majd az utolsók között mentem fel. De nem unatkoztam. Békát láttam, zöld gyíkot, szárcsát fotóztam...

Békát vettünk észre...
Szép, de ronda barna példány volt...

Gyönyörű zöld gyík napozott...
Hibátlan példány....
Sokan voltak, de nem ment el....
Még egyet engedett, aztán megunta....
Szárcsa az egyik nagy kedvencem...

Egész közel jött....
Érdeklődve figyelt....
Nagyon szép pillanat volt...
Majd fel a madárlesbe és onnan is szétnéztem. Ezernyi szárcsa, hattyúk, barátrécék kötötték le a figyelmemet. Mindig hálásan gondolok azokra, akik megépítették ezt a kilátót...

Szárcsa a nádasban is lubickolt...
Hattyú a távolban...

Szárcsák élvezték a vizet, barátrécét láttam a távolban
Talán az egyik legszebb madár...
Szép lassan búcsút mondtunk a helynek, és még pár fotót készítettem aznap. Köszönöm még egyszer, hogy ott lehettem, a meghívást és a profi lebonyolítását a programoknak. És jó volt látni, hogy bár volt cuppogós sár rendesen, ez bizony sokakat nem érdekelt.

Búbos pacsirta az egyik kerítésen
Szemet gyönyörködtető, csodaszép tavasz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése