2017. március 26., vasárnap

Tavaszi zsongás

A tavaszi óraátállítást kihasználva ma hajnalban igyekeztem úgy kiérni kedvenc madármegfigyelő helyre, hogy még sötét legyen és viszonylag észrevétlen beosonjak a leskunyhóba. Ez annyira sikerült, hogy amikor először helyet foglaltam szinte semmi fény nem volt. Az első madárfotót a legmagasabb ISO érték beállításával sikerült csak lefotóznom.
De megérte korán kimenni. Láthattam a szokásos már állandónak mondható tollas barátokon kívül fekete rigó párt, seregélyt, örvös galambot, dolmányos varjút - de jött most is a harkály, szajkó, meggyvágó, vörösbegy és még sorolhatnám. Érezni lehetett, hogy végérvényesen itt a tavasz, a madárkák viselkedésén is... Megjelentek az első beporzók, nyílik az ibolya, az aranyeső...





Az első madár, egy veréb volt most... Minimális fénnyel.
A legédesebb vörösbegy érkezett a beülő fára....
Messziről figyelte a lest...
Bátortalan volt, nem mert beszállni...
Dolmányos varjú gyakran repült arra...
A verebek teljesen be voltak indulva...
Meggyvágók is rendszeresen visszatérők....
Szajkó mérgesen érkezett...
Kíváncsian körbenézett...
Dolmányos varjú a fekete rigóra pályázhatott....
Aki félénken nézett fel, majd elrepült...
A lesből így nézhető a "mozi" - bird 3d
Szajkó tükörképe...
Örvös galambot vettem észre a fűben...
Szomjas volt, végre ivott egyet...
Széncinege is szomjas...
Örvöske többször visszatért...
Róla is készült egy portré
Tipikus testtartás...
Seregélynek örültem, de nagyon...
Örvös galamb messziről nézelődött...
Seregély portré
Vajon mire figyelt?
Seregély portré
Bizalmatlan meggyvágó....
Vörösbegy portré... Egyik kedvenc madaram!
Kék cinege éneke
Mérges veréb
Itt már gyűjtögetnek! Ezért fogy sajnos a moha...
Harkályról azt hittem, nem fog jönni, de megérkezett...
Mindig óvatos...
És szép...
Fekete rigó pár érkezett, elsőre egy tojó...
Naná, hogy a moha kellett neki
Ő is érdeklődve nézett körbe
És kiszemelte a legtöbbet...
Párja közben várt rá....
Hát nem szép így?
Még egy fotó róla a fűből...
Dolmányos varjú egész közel jött most többször....
A nap cukorfalatja
Édes volt, ahogy figyelt....

Ahogy elhagytam a leskunyhót, picit még az ibolyákat figyeltem, meg az aranyesőt, de most nem hasalva készültek a fotók, csak dokumentációnak. Örültem, hogy már őket is láthatom. Bizony, érezni a tavaszi zsongást...


Megérkeztek a beporzók...

Virágzik az ibolya
És az aranyeső....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése