2017. március 10., péntek

Vízimadarak

Már jó két hónapja mellőztem a Kána tavat, valahogy a sok eső, a cuppogós sár mindig elvette a kedvemet, hogy hajnalban nekiinduljak fotózni egyet. Pedig már nagyon hiányzott egy kis kora reggeli madarászás, napfelkelte nézés az aranyló, sárgás, meseszép színvilágával. Valahogy mindig feltölt egy ledolgozott hét után, kikapcsol. Órákig el tudom nézegetni a szürke gémet, vízityúkot, tőkés récéket, csörgő récéket, vagy csak úgy bambulni, lesni mi is történik a természetben. Most nem gurított akkorát ez a hely, mint januárban, de így is tökéletes volt számomra...




Először természetesen a napfelkelte megtekintése volt a cél. Alaposan megnéztem indulás előtt az internetet, de mindenhol jó időt ígértek aznapra, amolyan igazi tavaszit. Így is lett, így már 5.27-kor elindultam, hogy elérjem a 6.20-as gyorsat, azaz a napfelkeltét :-) Gyönyörű, ha tudom időnként megnézem. A szép sárgás fényeivel, felejthetetlen színvilágával...

Leírhatatlanok ezek a színek... Kár a sok szemétért, amit eldobálnak az emberek...
Van egy varázsa ennek a helynek...


Szürke gém még nulla fénynél...

Nem csodás?
A nád és a sárgás fény...
Egyszer itt fotóztam jégmadarat is...
Brutálisan szép volt aznap....
Ezután jött a ráadás, vajon milyen vízimadarak vannak most? Nem volt olyan nagy a felhozatal, mint legutóbb, de így sem panaszkodom...

Tőkés réce pár randija a reggeli fénysugaraknál...
Szép volt, ahogy ott napozott ez a tojó...
Csörgő réce párra lettem figyelmes
Reggeli szárnymozgatás...
 
A tojó is ott volt a közelében...
Aranyosak voltak
A tojó is megmutatta magát...
Majd egy másik helyen randiztak....
Szép volt ez a csörgő réce tojó...
Ahogy sétáltam tovább, vízityúkra lettem figyelmes...
Szép volt, ahogy közelebbről láthattam...
Ő is megnézett engem....
Érdeklődve figyelt...
Majd egy közeli nádas jobban lekötötte a figyelmét....
Most csak egy kisebb szakaszt jártam körbe, de így sem csalódtam. Bár a szürke gém most nem mutatkozott annyiszor, nagy kócsag és a kárókatonák valószínűleg már jóval messzebb vannak... Talán majd legközelebb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése