2017. május 28., vasárnap

A kacsacsalád és a halászmester

Már egy ideje nem voltam kedvenc tavam környékén sem, mert bokros teendőim mellett nem sok idő jut a fotózásra. A kerti, ház körüli munkák sok szabadidőt elvesznek, de így is igazi kikapcsolódás egy-egy séta a természetben, szabadban, friss levegőn. Ez legutóbb sem volt másképp, végre itt a nyár, jó idő van. Már vártam, hogy lássak kicsinyeket, ahogy a tojót követik hűségesen, szürke gém is érdekelt - mi van vele, no meg a tó látványa mindig megnyugtat. Ebben az évszakban nem mindig vállalom be a napfelkeltét, de így is élményekben gazdagon tértem haza...




Kicsit  nagyobb madár felhozatalra számítottam, mint ami volt - de így is kimoziztam magam. Tőkés récék halomban voltak, pár kör után a szürke gém is megjelent és most szerencsére jobban lekötötte a halak mozgása a vízben.
Örültem, hogy végre láthatok egy tőkés réce tojót kisebb csemetéivel...


Útközben a természet sokszínűsége most is elkápráztatott...


A kötelező vízityúk most sem maradt el, elszórakoztatott.


Jellegzetes hangját messziről meghallom, nem nehéz észre venni.

  
Elúszkált a nádas felé, úgy látszik ott biztonságosabb.


A pipacs lefotózása sem maradhatott el sétám során.


Sok szépet látni ebben az évszakban is. Kár lenne kihagyni.


Azt megállapítottam magamban, hogy most úgy látszik kacsaszezon van, ameddig csak elnéztem a tavon mást sem lehetett látni. A téli felhozatal leegyszerűsödött kissé. A kárókatona, karvaly, nagy kócsag ilyenkor már máshol vadászik. 
Azért őket is jó lefotózni, de azért még vágytam valami többre is.


Szerencsére ahogy mozogtam előre megláttam egy szembe úszó édes kis hármast.


 Ameddig tudtam, figyeltem őket.


Voltak kisebbek, nagyobbak - most május végén jutottam el erre a csodás helyre.



Aztán ahogy jöttek, tovább is úsztak - mentek a dolgukra.


Még egy gyönyörű hímet láttam a közelben, őt is megörökítettem - ő pedig élvezte a vizet és a jó időt.


Azért őket hamar meg lehet unni, tovább nézelődtem. És igen! Végre ott volt a nagy kedvenc: a szürke gém. Volt egy tervem, hogy szeretném lefotózni - úgy nézett ki, most sikerült végre. A már nagyjából szokott helyen vettem észre most is.


Méltóságteljesen figyelte a vizet. 


Hol a nádast fürkészte, hátha van ott valami fogyasztani való. Néha mintha valami érdekeset is felfedezett volna.


Ügyes volt, ha valami hal elúszott, azonnal felfigyelt rá. És bizony el is kapta.


De egy nem volt elég, tovább nézelődött. Türelmesebb volt, mint én. Hiába, nem csak a madarak fotózásához kell nagy kitartás, hanem a halászathoz is.


De ahogy ő is, úgy én is eredményesen zártam ezt a napot. 


Csak a halak bánták  a dolgot, de nekik végül is mindegy volt már.



Mivel mást erre a napra nem nagyon ígért ez a hely hazaindultam, de így is kikapcsolódtam egy kicsit és örültem hogy kikapcsolódtam, sétáltam, figyelhettem a természetet. És a viszonylag nagy meleg sem zavart emellett. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése