2017. május 2., kedd

Beindult a fürdési szezon

Végre a május meghozta az igazi meleget, most már nem kell fagyoskodni a leskunyhóban sem. Ezt a tollas barátok is szeretik, ha kellő mennyiségű víz van az itatóban, akkor jönnek is fürdeni rendesen. Persze ezt munkálatok kell, hogy megelőzzék. Legutóbb amikor kint voltam a víz már büdös volt, de annyira hogy egy józan gondolkodású madár sem menne bele. Ki kellett pucolni teljesen, újból feltölteni. Azt vettem észre, hogy nem kell hat kanna víz bele, elég három is, akkor sokkal bátrabban jönnek pancsolni...





De ne szaladjunk előre. Elsőre teljes les takarítás kellett. Rövid gondolkodás után nekiláttam. Régi víz ki, teljesen kipucol, megvárni amíg megszárad... Majd a raktáron lévő kannákat ki a leskunyhóból és beletölteni. Melós egy feladat, főleg egy előző napi kertészkedés után...

Amikor megérkeztem, kegyetlen büdös víz fogadott...
Kipucolás, takarítás... Melós....
Ami tiszta kajamaradékos volt, összesöpörni....
Itt már alakult...
Teljesen tisztára kellett pucolni. Különben nincs értelme.
Valami alakult már...
Előkerült a kanna, tele vízzel...
Így azért mindjárt más...
Kannáról kannára szép lassan lett megtöltve az itató...

Irány be a leskunyhóba, ahogy elkészültem. Lássuk mi lesz ma a felhozatal? Lesz-e pancsolás?

Először egy csigát vettem észre. Édes volt!

Csuszka azt mondta, ezt a maradék kaját még elviszem!
Dolmányos varjú mindig a közelben keresgél
Egy rigó kíváncsiskodott
Ez a csiga lekötötte a figyelmem
Aranyos volt ott...
Érdeklődve nézett szerteszét...
Elsőként egy harkály hím érkezett. Tudta, hogy bent vagyok, koppantott egyet a leskunyhó tetejére!
Örvös galamb most csak a fűben kornyászott
Gyönyörű fekete rigó jött
Vajon mire gondolt a csuszka?
Fekete rigó tojó érkezett. Gyönyörű madár.
Tetszett neki nagyon
Indulhat a pancsolás!
Azt mondta, jó lesz ez!
Jó időnként pancsolni egyet...
A frizurámmal mi lesz közben?
Nem érdekelte...
Szajkó érkezett...
Víz mennyisége elegendő...
Alaposan körülnézünk...
És indulhat a buli!
Jól esett, megpihent...
Repetázzak? Gondolkozott...
Majd ismét vissza!
Óvatosnak kell lenni....
Tetszik a séróm?
Alaposan megázva...
Mi a fodrászod száma?
Vörösbegy is tudja mi a jó dolog...
Szépen bepózolt...
Meggyvágó csak szomjas volt...
Széncinege pancsikolt
Teljesen átázva...
Megtanultam már azt, ha nincs semmi egy ideig a lesnél érdemes tenni egy kis sétát az erdőben, vajon mi van ott? Le is zártam kunyhót 11 körül és mivel volt még egy kis időm körülnéztem... Csuda szép dolgokat lehet ám látni ilyenkor!

Hármas szépség...
Erdei pinty
Igazi meseerdő
Tavaszi varázs
Nem lehetett nem észrevenni...
Ártatlanság...
Még szépen virágzott
Sokáig gyönyörködtem benne....
Már hervadozóban...
Erdő mélyén...
Hol a seregély énekel....
Figyel...
Széncinege keresgél
Meseszép színek
Szétnyílóban...
Színpompákban....
A zöld küllő nevetését hallottam...

Hoppá! Ezért nem megy az erdei pinty oda!

Tükörkép
Léprigót vetten észre
Csodálatos tükörkép
És ő is ivott a vízből...
Seregély azt mondta: megint egy fotós!

Jó volt kint. Megérte kimenni, megcsinálni az itatót és egy kicsit együtt lenni az erdővel, természettel. Letelt az idő, indulni kellett a családhoz, fontosabb tennivalókhoz. De hamarosan visszatérek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése