2017. május 28., vasárnap

Tópark, Törökbálint

Már egy ideje Törökbálintra költöztem - és terveztem egy ideje, hogy felfedezem a környéket. Viszonylag nagy terület, sokat ígér természetfotózás szempontból is. Első választás a most még épülőben lévő tóparkra esett. Hatalmas terület, körbe járni egy kicsit fárasztó, de megéri. Horgászás szempontjából is remek hely, ebből a szempontból is felmértem a terepemet. Mindemellett tájfotókat is érdemes készíteni, 
Járjuk hát körbe e csodás tavat együtt, kedves Olvasóim!




Már amikor először megláttam ezt a helyet, tudtam - tájfotózás is lesz végre :-) 


Először egy mező mellett haladtunk el, volt itt minden... Egy pók szőtte éppen a hálóját.


Szorgosan dolgozott, és elég gyorsan haladt. Természetesen nem a levegőben szőtte, két vasrács között.


A pók fotózása közben behajlott a képbe. Szép látvány volt így is, úgyis...


 Messziről kimagaslott a többi közül.


Azért a margarétát sem szabad figyelmen kívül hagyni. Persze a bogár is ott van rajta, ahogy szokott...


 És megláttam a tavat, amire régóta kíváncsi voltam.


 De erről a virágról még egy fotót!


Mindjárt látszott, hogy egy horgászparadicsom, bár egy kicsit fejlesztésre szorul. Rendesen vannak helyek, ahol lehet és a tó maga hatalmas, szó szerint hatalmas nagy. Mint ahogy egyik angol turista is azt mondta, akit megkérdeztünk: "It's very big".


Hétvégenként csónakázási lehetőség is van, kirándulni kedvelők számára.
A túlpartot is szépnek láttuk.


Szép napsütéses idő, pár felhővel. 
A tó horgász szemszögből.


Itt a terv az volt, hogy bejárjuk az egyik oldalról, majd vissza a másikon.


Szép zöld övezet, szeretem ezt a helyet máris.


Virágzik a bodza, ha meglátom mindig innék egy kis szörpöt...


Természetesen mit láttam meg először? Egy szürke gémet.


 Felemelte a táj szépségét a repülése.


Na ide télen biztos ki fogok nézni, ha lesz időm. Kecsesen repült a tó felett.


Most a halászat elmaradt a szürke gémtől, mint legutóbb. Inkább a tájra összpontosítottam.


És csak kapkodtam a fejem a szépségek után.


És tájfotózás, tájfotózás...




Szitakötő is volt, végre lefotózhattam őket is. Nagy szerencsémre pont elém szállt le egy.




Valamennyit már az épülő lakóparkból is láthattunk messziről. Közben a természet csak elkápráztatott.





Már kezdtem úgy érezni, hogy kevés madarat, lepkét, szitakötőt látok útközben, amikor egyszer csak felélénkült minden.Kék boglárka lepkét, seregélyt, tőkés récéket vettem észre.






Kicsit furcsák voltak a fák a vízben, de lehet volt itt egyszer egy nagy árvíz és azért kerültek oda? Mindenesetre látszott, hogy még minden építés alatt van.



Egy tábla mutatta, hogy milyen lesz a környék, ha minden felépül és elkészül várhatólag.


Szép rálátás volt itt is a tóra mondanom sem kell, elidőztem egy kicsit. Búcsúzóul még egy kockás siklót, szitakötőt, zöldikét láthattam.








Ígéretes egy hely, Törökbálinttal új területei nyíltak meg a kirándulásnak, természetfotózásnak is. Vannak terveim, de ez még a jövő zenéje. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése