2017. május 16., kedd

Zöld küllő fürdik

Amikor legutóbb megcsináltam az itatót, azaz feltöltöttem vízzel - nem gondoltam volna, hogy egy különleges látogatóm lesz. Egyszer már februárban, amikor még hideg volt becsaltuk, de nem hittem volna, hogy még egyszer bejön a "barba-trükk". És hogy mi is ez? Egy egyszerű teavaj. Sokan kérdezhetik jogosan, hogy májusban teavaj? Halványan reménykedtem abban, hogy hiába mentem ki ma sem, vajon lesz-e eredménye a cserkelésnek.
És eszembe nem jutott volna, hogy egy apró kósza ötlettel ismét becsalom egyik legkedvencebb madaramat: a zöld küllőt...
A bejegyzés végén láthatnak róla egy kis mini videót is kedves Olvasóim...





Mindez egy kalandos, izgalmas szombati napon történt. Kiraktam egy-két madárcsalogató cuccost, megállapítottam hogy majd előbb-utóbb ismét cserélni kell a les vizét, ami nem egy könnyű feladat. Beültem és várakoztam. Sokáig semmi. Néha megjelent egy-egy cinege, de őket már le se fotózom, van belőle a képtáramban elég. Aztán egyszer csak jellegzetes csipogó hangot hallok, kedvenc harkályom jelent meg. Méghozzá harkály pár lehetett, mert hol a hím, hol a nőstény falatozgatott, volt hogy egymást zavarták el...
 
Harkály hím
Harkály tojó


Utána megint sokáig semmi, de úgy kell elképzelni, hogy fél órák teltek el. Gondoltam egyet, kinéztem egy kicsit. Egy kedves kis csigával futottam össze, vízcseppes fűszálakkal...

Kedves kis csiga volt...
Vajon hová menjek?
Vízcseppes fűszálak a lesnél...
Elvoltam.....
És a csiga biga is....
Úgy látszik most a nagyobb madarak napja volt. Dolmányos varjú is már figyeli egy ideje az itatót fentről, szarka is próbálkozott. Persze ő nem olyan intelligensen, mint a harkály, hogy csak csipeget belőle, neki a fának, leveri a teavajat és az egész kell. De ez szerencsére nem sikerült...

Látom szarka, hogy elvitted a teavajat!
Dolmányos sokat figyeli mostanában a madárlest
Majd megint sokáig semmi. Lassan már kezdtem azon gondolkozni, hogy mára ennyi, lassan összepakolok. Amikor hirtelen jellegzetes "nevetést" hallok nagyon közelről. Gondolom mindjárt magamban, hogy "Ez nem lehet igaz! Megint bejön, mint februárban?"
És hirtelen ott volt, mint a mesében... Adrenalin szint azonnal megnőtt, mondanom sem kell.

Igen, bejött!
Egy fotó  teavaj nélkül is
Öröm volt nézni
  Azt hittem elmegy hirtelen, mint a múltkor, de nem...
 
Start zöld küllő módra!
És nagyon úgy nézett ki, itt bizony fürdés lesz!
Érezhető volt, hogy nagyon óvatos  - szép fokozatosan ment bele a vízbe... És nem fejest ugrott, hanem először hátulról próbált belépni a "medencébe". Mintha azt figyelte volna, elég meleg? Nem mély nagyon?






Aztán megtörtént végre a csoda ! (Legalábbis nekem az volt...)






És nagyon-nagyon úgy tűnt, tetszik neki a pancsolás...
Mert repetázott a kis drága! :-)









Fantasztikus egy élmény volt ez. Ahogy véget ért a zöld küllő show, össze is pakoltam és elindultam hazafelé. Mindig is sejtettem, hogy még okoz az itató meglepetést, de hogy ekkorát - nem gondoltam volna. Búcsúzóul még egy kis ízelítő a nagy kedvencem hangjáról:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése